Nu förstärker Advant erbjudandet ytterligare och satsar vidare på affärsområdet digital marknadsföring

Fler och fler kunder vill satsa mer på sin digitala marknadsföring. Vi på Advant tycker att det är viktigt att ligga i framkant av utvecklingen och väljer att ytterligare stärka vårt affärsområde digital marknadsföring med bland annat en ny rekrytering i september.

Advant är idag helhetsleverantör av resultatskapande kommunikation med 28 medarbetare. Vi fortsätter nu att utveckla affärsområdet digital marknadsföring.

– Vi har redan idag ett stort digitalt fokus med exempelvis ett starkt webbteam och ett rörligt/filmteam. Rekryteringen av en digital marknadsförare blir ett naturligt nästa steg. Vi jobbar mer som kollegor än konsulter och förstärker kundens marknads- och kommunikationsavdelningar och då är denna kompetens viktig. säger Linda Jonsson, VD på Advant.

Hur ser satsningen ut?

– Självklart handlar det en hel del om annonsering i sociala medier men även om att ta fram strategier, djupare målgruppsanalyser, innehållsproduktion och content, influencers, jobba med kundens egna kanaler, mäta, följa upp och förbättra, fortsätter Linda.

– Vi har redan idag en hel del uppdrag inom området och antalet förfrågningar ökar så det är viktigt för oss att ligga i framkant och vara med i allt som händer för kunna leverera bra resultat till kunderna – vilket det i grunden handlar om. Vi vill även göra sådant inhouse som vi till viss del outsourcat förut, säger Linda.

– Vi förstärker nu vårt befintliga team med en Digital Marketing Manager och Analyst. Han heter Thomas Hoflin och har tidigare drivit företaget Anymotion AB där han jobbat med digital marknadsföring och rörlig media. Han är en tidigare leverantör till Advant så vi känner varandra väl och han är både trevlig och kompetent, vilket gör det jättekul att han valt att börja hos oss, säger Linda.

Thomas, vem är du och vad kommer du bidra med?

– Jag har examen inom multimedia från Karlstads Universitet. Min yrkesbakgrund är i första hand inom videoproduktion som jag har jobbat med i drygt 20 år – på reklambyråer och produktionsbolag i Karlstad och Stockholm – och de senaste tio åren som företagare. Jag drivs av nyfikenhet och har en vilja att konstant lära mig nya saker, berättar Thomas.

– De senaste fem-sex åren har jag gjort utbildat och certifierat mig inom bl a content marketing, digital annonsering, strategi, analys och konverteringsoptimering – allt för att skapa mätbara resultat och öka tillväxten hos kunderna, fortsätter Thomas.

– På Advant kommer jag att jobba med det mesta inom digital marknadsföring – både strategiskt och operativt. Jag kommer även vara med och utveckla området framåt. Att följa utvecklingen, vara datadriven, ha fokus på tillväxt och löpande förbättra arbetet vet jag är en framgångsfaktor, avslutar Thomas.

Är du intresserad av att utveckla din digitala marknadsföring och kommunikation? 
Kontakta då vår VD, Linda Jonsson.

Kontakt
linda@advant.se
076-145 18 11
054-22 00 50 (växel)

Nyhetsbrev