Möt din digitala affärsutvecklare
Meny
Meny
Start / Tjänster / Kreativ kommunikation / Kreativa kampanjer
Det är väl bara att komma på en idé? Nja, riktigt så enkelt är det inte om du vill skapa magi. Kommunikation är komplext och kräver en vass strategi från vår sida och att du som beställer vågar utmanas och tänka utanför den berömda boxen.
Tröskeln kan kännas hög när du får en heeelt galen lösning presenterad framför dig men mod är samtidigt grundfundamentet för en lyckad kampanj. Redan när du valt att ta med en utmaning eller ett problem till oss är du på väg. Det skapas förväntningar och nyfikenhet på vad som komma skall. Vårt jobb är att uppfylla målet med lösningen och vi kan göra det på olika vis. Ett sätt är att sticka ut eller skapa en snackis, men kreativiteten i sig är värdelös om den inte säkerställer ett värde eller resultat.
Vi är vägvisaren som tar ut riktningen, men du är den som måste våga vandra vägen.
Det är du som känner dig och din organisation bäst och bakgrunden till behovet av lösning. Vi kommer att peppra dig med frågor för den som vet mest vinner.
När vi presenterar en idé utgår vi från behov men ofta blir det många rundor fram och tillbaka. Kreativa samarbeten ska skava lite och det är sällan man hamnar rätt på en gång, men vi växer och utforskar tillsammans.
Idag är det viktigare än någonsin att våga sticka ut för att kunna nå ut i bruset men det behöver inte alltid vara så svårt. Det kan handla om en enkel formulering fast på fel vis eller något grafiskt som är i ett okänt sammanhang. Människor fastnar gärna för berättelser, igenkänning och möjligheten att själva kunna fylla ett budskap med sina egna tolkningar.
Alla plattformar har sina egna begränsningar och möjligheter men där målgruppen är, där ska du vara. Oavsett om det är på gågatan eller på månen.
Karlstad växer och står inför den största stadsomvandlingen i modern tid. Karlstads kommun behövde samla information om alla projekt under ett gemensamt paraply på webben. Lösningen blev enkel. Och stor. Vi lät nämligen även innehållet i stortavlorna på stan växa. Eller rättare sagt typografin. Det skapade en utomhustavla som både såg intressant och kul ut.
Utmaningarna för kompetensförsörjningen inom vårdsektorn i Värmland är stora. År 2025 beräknas det saknas ca 3 000 undersköterskor i Värmland enligt SCB. Målsättningen var att få fler högstadieelever att söka till vård- och omsorgsprogrammen. Med bland annat filmer, kampanjwebb, mässmaterial och digital marknadsföring togs satsningen väl emot av målgruppen och gav en vinst i Guldvargen.