Mässkoncept som driver trafik och fångar målgruppen

Behöver du ett bollplank för att ta fram mässkoncept och mässmaterial? Vi på Advant har lång erfarenhet av att ta fram allt från stora helhetskoncept till enkla roll-ups och trycksaker. Tillsammans löser vi din utmaning oavsett om du vill ha 15 000 miljöcertifierade kaffemuggar eller en Plan b när den där leveransen inte kommer som planerat.

Hur ser målgruppen ut?​

Vem är mässans typiske besökare? Hur väl matchar besökarna din målgrupp? Är publiken redan väldefinierad och känd eller behöver vi intervjua befintliga och potentiella besökare för att skapa oss en bild?  

Finns det utvärderingar att ta del av? Utvärderingarna är ofta ett kvitto på hur framgångsrikt ett evenemang har varit och det ska vi nyttja. Läs mellan raderna och ta del av alla frisvar för att hitta stoff som sticker ut.

Vad ska målgruppen göra?

Vad vill vi att målgruppen ska göra när vi lyckats locka den till vår mässa eller monter? Ska den gå på en föreläsning? Köpa en produkt, boka ett möte eller kanske samla på sig information i en klimatneutral tygkasse? Allt vi gör ska ha affärsnyttan i åtanke.

Skräddarsydda mässkoncept

Ofta handlar beställningen om att producera en monter som går i linje med ett varumärke, en grafisk profil eller att skapa ett övergripande skräddarsytt mässkoncept för hela mässområdet. Ibland är ett ståbord och en roll-up helt rätt, men samtidigt inga produkter som sticker ut i mängden. Du kan addera en digital datainsamling med uppdatering av inkommande svar i realtid eller platsbygga en helt unik monter med servering och barhäng.  

Vi har förståelse för att man ibland behöver skala upp och ibland skala ned och kan därför erbjuda modullösningar som passar just ditt behov. Tillsammans med vårt stora kontaktnät av leverantörer och samarbetspartner kan vi leverera det som behövs. 

Kommunikationens olika faser

Låt inte mässdagarna vara de enda som räknas. Det finns alltid ett före, under och efter att förhålla sig till. Passa på att locka, lära känna och engagera din målgrupp inför mässan. När det väl är dags är det viktigt att använda dina insikter för att kunna presentera erbjudanden och aktiviteter som tilltalar och skapar värde. Kanske kan geo-baserad annonsering vara ett alternativ för att driva trafik till din monter? Och glöm inte dokumentationen. En flygande reporter kan skapa innehåll för alla dina kanaler en lång tid framöver.

Samla in data och mät effekten

Hur vet du att en mässa varit lyckad? Det beror givetvis helt på syftet med mässan men också vilka mätpunkter du har. Några sätt att mäta kan vara genom digitala interaktioner, antalet deltagande i monteraktiviteter, antalet bokade möten, hur många rabattkodsbiljetter som delats ut, antalet monterbesökare, antalet utdelade give-aways, flyers eller trycksaker. Låt oss bolla hur vi bäst mäter framgång. 

Utvärdera och tweaka

Nyttja utvärderingen för att få nya lärdomar, nytta resultatet för att bättre möta upp målgruppens behov och önskemål. 

Det är inte slut bara för att det är över. Det viktiga efterarbetet finns kvar. Förädla insamlad data, fortsätt bygga relationer av nyvunna bekantskaper och ödmjukt utvärdera insatserna. Dra lärdomar för redan nu kan du så ett frö inför kommande mässor. 

Låter det intressant? Hur går vi vidare?

Nyhetsbrev

Kontakta mig!