Skapa bättre upplevelser med UX-copy

Hela poängen med UX-copy är att berätta för besökaren vad den kan förvänta sig av innehållet och hjälp hen nå sin slutdestination. Oavsett om det handlar om att lägga produkter i kundkorgen eller att få fler besökare att läsa om den där spännande nya tjänsten. Låt oss tillsammans se över tonaliteten och copyn på din webb.

Sammanfattning

  • Pris: 12 000kr
  • Omfattning: Halvdag
  • Övrigt: Max 5 deltagare vid varje utbildningstillfälle. Kontakta oss för prisförfrågan vid större grupper.

Om utbildningen

I den här utbildningen går vi igenom syftet med UX-copy och hur viktig en väl genomarbetad text är i samarbetet med UX-designern. Vi pratar även om olika vägval, antingen kan vi korrigera språket så att det bättre matchar befintlig målgrupp eller så gör vi det på riktigt och ser över hela er tonalitet för att nå ut på rätt sätt. I den här utbildningen får du handfasta tips på hur du kan skriva för att skapa bättre upplevelser och vi tittar på hur viktigt det är att intervjua målgruppen för att hitta rätt i din tonalitet. Ofta handlar arbetet om att skapa tydliga instruktioner och budskap så att användaren känner sig trygg på sin resa. Det gäller både för den som besöker din webb och den hos er som skriver för webben.

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till alla som ansvarar för en webbplats där språket behöver utvecklas så att det bättre passar målgruppen och ökar chanserna för konvertering. Kanske jobbar du idag som webbredaktör, kommunikatör eller driver en e-handel?

Behöver jag några förkunskaper?

Nej.

Låter det intressant? Hur går vi vidare?

Advant

Kontakta oss för att få veta mer eller boka en utbildning med någon av våra experter.

Hittar du inte vad du söker? Vi tar gärna fram ett skräddarsytt upplägg för dig och din verksamhet.

Nyhetsbrev

Kontakta mig!