Advant ny TikTok-partner!

Advant breddar sitt erbjudande inom digital marknadsföring ytterligare.

Advant TikTok

Från och med nu kan du även få hjälp med marknadsföring via TikTok av oss på Advant. Hannah Enderli, digital marketing manager, berättar mer:

– Det är såklart jättekul att vi kan addera det här benet till vår portfölj av digitala marknadsföringstjänster! I och med partnerskapet har vi full tillgång till TikToks funktioner, inte minst deras annonseringsverktyg. Därför kan vi erbjuda hjälp med att producera innehåll, strategiarbete och självklart annonsering.

Så lyckas du på TikTok

Vad utmärker TikTok från andra plattformar, och vad kan man som företag tänka på för att lyckas? Hannah skickar med fem tips:

  1. TikTok handlar mycket om att vara först på trender och göra saker på ett bättre och annorlunda sätt jämfört med andra användare. För att lyckas med det behöver du identifiera trender och musik som är populärt just nu och du behöver kanske spendera några timmar, eller dagar, på plattformen för att se vad som gäller den här veckan.

  2. Till skillnad från exempelvis Facebook har de flesta användare på TikTok ljudet på. Lägg därför till musik eller en engagerande voice over.

  3. Om du har lyckats med en video som attraherat många – följ upp den så snabbt du kan med en ny video.

  4. Försök hålla din video kort, gärna 10-15 sekunder. Som på så många andra plattformar favoriserar algoritmen kortare videos. Försök att fånga målgruppen inom två sekunder. 

  5. Ha kul med ditt skapande! Många fokuserar allt för mycket på att jaga följare och likes men personligen tror jag att nyckeln till framgång är att ha roligt. Om du har roligt i ditt skapande kommer troligtvis många andra tycka att det härligt att se på. Detta skapar också mer autenticitet!

Vill du veta mer? Hör av dig till Hannah så hjälper hon dig vidare!

Hannah Enderli
Digital marketing manager
070-890 89 69

Nyhetsbrev