Nycklarna till en lönsam webb!

  • Undvik de vanligaste misstagen
  • Ta del av vår 5-stegs modell
  • Få tillgång till vår verktygslåda

Fem steg till en lönsam webb

  1. Syfte, mål och mätbarhet
    Varför finns webben och hur kan vi mäta effekt?
  2. Behov och beteenden
    Vilka behov har besökarna och vilka beteenden vill vi åt?
  3. Design och innehåll
    Vikten av väl fungerande design och innehåll som ger effekt.
  4. Driva trafik
    Hur ska vi driva trafik till webbplatsen?
  5. Konvertera
    Det är nu det börjar, hur du löpande förbättrar din webbplats för maximal effekt!

Vanliga misstag

  • Dåligt detaljerad beställning
  • För lite kunskap om besökares behov
  • Missat
    • bygga varumärke
    • krav på tillgänglighet
    • krav på SEO
    • kvalitativt innehåll
    • SEO-säkra lanseringen
    • ny webb men ingen trafik

Dina försäkringar logotype 

Ulrika Herrero – Dina försäkringar
Advant hjälper oss optimera vår digitala närvaro genom väl avvägd UX-design med en tilltalande digital design. De utmanar oss i ett nära samarbete där vi tillsammans löpande förbättrar vår digitala affär utifrån användarnas behov och våra målsättningar.

2c8 logotype

Sofia Myhrén – 2c8 Business Solutions AB
Effektkartläggningen som vi gjorde tillsammans med Advant engagerade hela verksamheten och väckte frågeställningar långt bortom vårt arbete med en ny webb. Vi fick inte bara värdefulla insikter om hur vi på bästa sätt kommunicerar våra lösningar utifrån våra målgruppers behov, men även hur vi säljer och utvecklar våra produkter. 

Vätternvatten logotype

Tove Engqvist – Vätternvatten
Genom de förstudier samt workshops som Advant höll engagerades hela vår verksamhet i något som sedan mynnade ut i trovärdiga värdeord, en ny grafisk profil samt en användarvänlig och modern webb. Detta är ett arbetssätt som jag kan rekommendera

Nyhetsbrev