Advant söker kundansvarig projektledare
Vill du vara med och göra skillnad på riktigt och arbeta med projekt som både berör och utmanar? Vi söker nu en kundansvarig projektledare som kommer arbeta tvärfunktionellt på hela byrån, vi ser hellre att du är en bred projektledare än en nischad.
I denna roll kommer du vara en nyckelspelare i vår leverans, ansvarig för att driva projekt från start till mål, samtidigt som du säkerställer hög kvalitet och kundnöjdhet. Du kommer även ha ett ansvar över nyförsäljning och kundbearbetning, vilket innebär att du aktivt kommer arbeta för att utöka vår kundbas och stärka relationerna med befintliga kunder.
Vi söker dig som:
- Är en rutinerad projektledare med strategisk förståelse.
- Är en person som spenderar mycket tid på mediala plattformar och har bra koll på internetkultur, trender, snackisar och best practise.
- Har bred kompetens med förståelse för både analoga och digitala medier. Du behöver inte ha djup webbkompetens, men behöver ha en god förståelse kring det digitala landskapet som finns idag, främst inom UX och design.
- Drivs av att skapa en kundupplevelse utöver det vanliga i alla steg från nykundsförsäljning / bearbetning till att stärka befintliga kunder.
- Van vid att bygga förtroende med kunder och hålla en aktiv och proaktiv kommunikation under projekten.
- Är handlingskraftig, tar stort eget ansvar, ser till att saker händer och är kommunikativ både i tal och skrift.
- Har god erfarenhet av att driva effektiva och lönsamma projekt
- Är van att jobba med och sätta upp säljmål
Kompetenskrav:
- 2 års erfarenhet av rollen som projektledare på byrå eller inhouse
- Har en projektledarutbildning i grunden alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Vana av att driva workshops, arbeta strategiskt och formulera krav för projekt.
Meriterande
- Bakgrund från design/UX
- Kunskap inom tillgänglighet och eller hållbarhet
- Vana att jobba med AI-verktyg i tjänst
Att jobba på Advant
Advant är Värmlands största byrå med 35 medarbetare. Hos oss får du vara med och utveckla ett redan framgångsrikt och nyfiket företag till att bli ännu bättre. Vi garanterar att du kommer växa i din yrkesroll.
Du kommer att få arbeta med en mängd roliga och utmanande uppdrag och du blir en viktig del i vårt digitala team för att skapa innovativa digitala lösningar och resultat. Dina arbetskompisar som är prestigelösa och drivna människor som sitter i en kreativ miljö i centrala Karlstad med Vänern som utsikt.
Alla ska må bra – det är grundpelaren i vårt hållbarhetsarbete. Kunden, medarbetaren, företaget och inte minst planeten. Vi vill göra skillnad i en av Sveriges mest sjukskrivningsdrabbade branscher – kommunikationsbranschen, i våra kunduppdrag samt få fler verksamheter att ta nästa kliv i sitt egna hållbarhetsarbete. Vi är stolta över det vi gjort tills idag, men ödmjuka inför att det är långt kvar. Men vi ska fortsätta att göra mer – och vi gör det gärna tillsammans med dig!
Som anställd på Advant får du bland annat
- Varvet – vi sitter i en nyrenoverad båtsvarvslokal i yttre hamn där charmen från det gamla kombineras med det moderna. Vi har gångavstånd in till centrum och bara några meter bort finns Vänern.
- Måndagsfrukost och Learning lunch – vi har gemensam frukost varje måndag på vårt kontor. Ibland bjuder vi även in till luncher där vi delar med oss av våra insikter och lärdomar från projekt eller nya trender.
- Flexibelt arbete – hos Advant har du möjlighet att påverka dina arbetstider i stor utsträckning och du har kontroll över vilka dagar du jobbar hemma eller på kontoret. Vi tillämpar hybridmodell om 3 valfria dagar på kontoret i veckan.
- Trygghet – alla fastanställda på Advant har tillgång till privat sjukvårdsförsäkring om olyckan skulle vara framme. Du har även tjänstepensionsavsättning via SEB och självklart täcks du av TFA och TGL.
- Kompetensutveckling – som fastanställd ges du möjlighet att utvecklas inom ett eller flera utvalda områden utöver den vardagliga utvecklingen. Utvecklingsplanen spikas i början av året och du har stor möjlighet att vara med och påverka din egna plan.
- Bonus – alla fastanställda på Advant har en del i företagets gemensamhetsbonussystem där du vid utfall har flera valmöjligheter i hur den ska plockas ut.
- Friskvård på ditt sätt - vi erbjuder friskvårdsbidrag vilket ger dig stor frihet att träna eller utöva friskvård inom det du tycker är bäst för dig.
- Barometer – på våra barometrar som regelbundet hålls mellan dig och din närmaste chef diskuterar vi mående, stress, aktuella ämnen och framtid. Den individuella utvecklingsplanen följs upp och det ges utrymme att lyfta övriga funderingar.
- Umgänge och kickoffer – en av de saker som ligger till grund för Advants framgång är den familjära stämningen och våra fantastiska medarbetare. Vi har återkommande happenings och kickoffer där vi umgås och skrattar ihop.
- En arbetsgivare som bryr sig om hållbarhet på riktigt. Du har också möjlighet att vara med i vårt hållbarhetsråd och påverka hur Advant ska jobba med hållbarhet.
Övrigt
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under juni och har uppehåll under semesterveckorna 29-32.
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt. Vi ser gärna att du kan starta hos oss i september.
Är du intresserad? Skicka in din ansökan i formuläret nedan och bifoga:
- Ett personligt brev
- CV
Kontakt
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss.
Stefan Berg HR-Ansvarig, stefan@advant.se , 070-335 19 78
Simon Gustafsson, affärsområdeschef, simon@advant.se, 073-465 58 73