Digital marknadsförare/marknadsansvarig som drivs av att bygga varumärke, skapa affärer och kundnytta

Vill du hela tiden utvecklas, brinner du för digital marknadsföring och förstår att den är en viktig del för att bygga varumärke, skapa affärer och kundnytta? Då är rollen som digital marknadsförare/marknadsansvarig på Advant perfekt för dig!

Vi söker en person på heltid som kommer få en delad tjänst. På ungefär halva din tid kommer du att vara marknadsansvarig/operativt ansvarig för Advants egen marknadsföring och jobba nära vd och CMO/marknadschef. Den andra delen av tiden kommer du att arbeta i olika kundprojekt med fokus på digital marknadsföring och content.



Dessa två delar innebär:

Marknadsansvarig/operativ ansvarig för Advants marknadsföring, cirka halvtid

Du blir ansvarig för att Advants marknadsplan utförs och att följa upp mot mål och budget. Det kan exempelvis handla om att utveckla vår kommunikation för att förbättra prospektering, konvertering och lojalitet, leda interna projekt och lanseringar, skriva och skapa content, ha hand om event och webbinarier. Ett särskilt fokus ligger på vår nya satsning Advanture, ett stöd för de som arbetar med marknad och kommunikation på chefs- och ledningsnivå. Du blir även en del av säljteamet som hanterar digitala leads och delaktig i att planera och utvärdera marknadsaktiviteter.

I rollen har du stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas över tid.

Delaktig i kundprojekt inom primärt digital marknadsföring, cirka halvtid

Resten av din tid kommer du vara delaktig i både små och stora kundprojekt med kunder inom både privat och offentlig sektor som Moelven, Region Värmland och MSB. Du jobbar ihop med 28 andra prestigelösa och glada kommunikationsproffs för att lösa kundernas utmaningar.

Vi tror att du:

  • har minst några års erfarenhet inom marknadsföringsområdet.
  • kanske idag jobbar på en marknadsavdelning och vill jobba med mer än en ”kund” och ta nästa kliv i din utveckling.
  • är en doer med affärstänk och förstår kopplingen mellan marknadsföring och försäljning.
  • förmodligen har arbetat med att metodiskt och digitalt bearbeta kunder och marknader för att skapa leads och försäljning.

Personliga egenskaper värderas högt. Vi ser att du är affärsmässig, kreativ, prestigelös och har god kommunikationsförmåga. Vidare ser vi att du har en ”högt & lågt”- mentalitet; du är både en strateg och samtidigt en doer som säkrar att genomförandet blir optimalt.

Utifrån våra tester hjälper vi gärna dig att ta fram en ny digtal design och prototyp utifrån rekommenderade förbättringsåtgärder.

Vi vill att du:

  • har stor digital mognad och vana av att utveckla och implementera digitala marknadsaktiviteter och varumärkesbyggande kampanjer.
  • har erfarenhet/god insikt i av att arbeta i en automatiserad digital kundresa som bygger på att att metodiskt bearbeta kunder och marknader för att skapa leads och försäljning. Det kan handla om driva trafik, jobba med inbound marketing, marknadsföring via e-post och ta hand om befintliga kunder med hjälp av digitala verktyg.
  • har ett datadrivet mindset. 
  • är driven, vill lära dig nya saker och utvecklas. Du är alltid nyfiken på det senaste och vill testa nya saker.
  • är van att driva och genomföra projekt kopplade till kommunikation och marknadsföring. 
  • van att hålla deadlines, planera och följa upp. Detta kommer vara en viktig del i din tjänst.
  • är duktig på att skriva och uttrycka dig.
  • är van att arbeta med sociala medier.
  • ska förstå grundläggande SEO, hur det funkar och vilka delar det innehåller.

Meriterande om du också har kunskap inom:

  • Google Tag manager
  • Google Data Studio
  • Google Analytics
  • SEM
  • djupare SEO kunskaper
  • att skapa bild och film på en good enough-nivå
  • webbinarier och har genomfört sådana tidigare
  • beteenden och psykologiska faktorer.

Vi förstår att du kanske inte har erfarenhet inom alla delar ovan, men önskar att du har ett driv och en vilja att lära dig – att vi ska kunna utvecklas tillsammans.

Att jobba på Advant

Advant är en av Värmlands största byråer med snart 30 medarbetare. Hos oss får du vara med och utveckla ett redan framgångsrikt och nyfiket företag till att bli ännu bättre. Vi garanterar dig att du kommer växa i din yrkesroll.

Du kommer få arbeta med många roliga och utmanande uppdrag, där du blir en oerhört viktig del i Advants fortsatta resa mot att skapa innovativa lösningar och resultat. Dina arbetskompisar är prestigelösa och drivna människor som sitter i en kreativ miljö i centrala Karlstad.

Som anställd på Advant får du bland annat

  • Varvet – vi sitter i en nyrenoverad båtsvarvslokal där charmen från det gamla kombineras med det moderna. Vi har gångavstånd in till centrum och bara några meter bort finns Vänern.
  • Flexibelt arbete – hos Advant har du möjlighet att påverka dina arbetstider i stor utsträckning och själv välja när du vill jobba hemifrån eller från kontoret.
  • Trygghet – alla fastanställda på Advant har tillgång till privat sjukvårdsförsäkring om olyckan skulle vara framme. Som fastanställd har du även tjänstepensionsavsättning via SEB. Självklart täcks du även av TFA och TGL.
  • Kompetensutveckling – som fastanställd ges du möjlighet att utvecklas inom ett eller flera utvalda områden utöver den normala utvecklingen. Utvecklingsplanen bestäms i början av varje nytt år där du har stor möjlighet att kunna påverka din egen plan.
  • Bonus och friskvård – alla fastanställda på Advant har en del i företagets gemensamhetsbonus där du har flera valmöjligheter i hur den ska plockas ut. Du har även tillgång till ett friskvårdsbidrag som du själv väljer vad det ska användas till.
  • Barometer – på våra barometrar som regelbundet hålls mellan dig och din närmaste chef, diskuterar vi mående, stress, aktuella ämnen och framtid. Den individuella utvecklingsplanen följs upp och det ges utrymme till att lyfta övriga frågor.
  • Umgänge och kickoffer – en av de saker som ligger till grund för Advants framgång är den familjära stämningen och våra fantastiska medarbetare. Vi har återkommande happenings och kickoffer där vi umgås och skrattar ihop.

Övrigt

Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid på plats i Karlstad där sex månaders provanställning tillämpas.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande från och med 23 november, så vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt. 

Är du intresserad?

Skicka då in din ansökan i formuläret nedan och bifoga:

  • Ett personligt brev
  • CV
  • Eventuella arbetsprover eller beskrivningar av projekt du varit delaktig i/drivit som stärker och påvisar din kompetens.

Kontakt

Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig:
Linda Jonsson (vd och CMO/marknadschef)
linda@advant.se eller 076-145 18 11.

Get your free webform from Podio

Träffa några av dina nya kollegor

Thomas Hoflin

Digital marketing manager and analyst

Vår Digital marketing manager & analyst Thomas Hoflin har 20 års erfarenhet av digital marknadsföring och videoproduktion. Läs hans tankar om strategi, kundresan och konkreta tips för dig som vill utveckla din digitala affär. 

Malin Landberg

Projektledare film

Malin Landberg är en av Advants grymma projektledare. Hon brinner lite extra för rörliga medier och projekt som gör samhällsnytta och tycker att många av hennes kunder känns som kollegor. Lär känna Malin och få hennes bästa tips för dig som vill arbeta som projektledare.

Nyhetsbrev