Möt din digitala affärsutvecklare
Meny
Meny
Hur sprider man energi i en utomhusmiljö till en stor och bred målgrupp?
Under pandemin ville Nacka Energi arbeta vidare på sitt budskap ”Sprid energi”, som funnits med dem sedan tidigare. Budskapet skulle spridas via stortavlor på busshållplatser. Eftersom målgruppen kort och gott kan summeras ”personer som bor i Nacka” behövdes ett brett budskap som passade alla.
Vår idé kom från att man ofta har mobilen nära till hands när man sitter och väntar på bussen. Därför lyfte vi ett antal peppande budskap på stortavlorna som enkelt kunde fotas med mobilen och skickas till någon man tyckte om.
– En mycket uppskattad kampanj för att synliggöra vårt företag, säger Malin Söder, kommunikatör på Nacka Energi.
Under pandemin ville Nacka Energi arbeta vidare på sitt budskap ”Sprid energi”, som funnits med dem sedan tidigare. Budskapet skulle spridas via stortavlor på busshållplatser. Eftersom målgruppen kort och gott kan summeras ”personer som bor i Nacka” behövdes ett brett budskap som passade alla.
Vår idé kom från att man ofta har mobilen nära till hands när man sitter och väntar på bussen. Därför lyfte vi ett antal peppande budskap på stortavlorna som enkelt kunde fotas med mobilen och skickas till någon man tyckte om.
– En mycket uppskattad kampanj för att synliggöra vårt företag, säger Malin Söder, kommunikatör på Nacka Energi.
Malin Söder
Kommunikatör – Nacka Energi