Möt din digitala affärsutvecklare
Meny
Meny
Arena reklam hade en affärsidé som de ville testa och genomförde tillsammans med Advant en innovationssprint. På bara fem dagar och med en strukturerad process för idégenerering, input från experter, en realistisk prototyp som testades på potentiella kunder är de nu redo att ta produkten vidare ut på marknaden.
Processen är framtagen av Googles riskkapitalbolag Google Venture och har använts i över 150 sprinter. Med ett litet team på sex personer genomfördes sprinten under fem dagar. Mikael från Advant var processledare och planerade samt genomförde sprinten tillsammans med teamet som bestod av deltagare från Arena Reklam och Advant.
Genom att tidigt ta in input från experter förändrades lösningen successivt under sprinten. På så sätt kunde en prototyp skapas som sedan testades på potentiella kunder. De gav feedback som ytterligare förbättrade prototypen.
Produktidén fick väldigt positiv respons från potentiella kunder och Arena reklam kommer nu att jobba vidare med prototypen. Under hösten 2020 kommer den förfinas och utvecklas ytterligare för att sedan gå in över till en säljfas.
Jenny Thermell
VD, Arena Reklam